Mijn eerste project; hoeven!

Dear All,

Het gaat nog steeds zo goed met me, ik ben er echt gelukkig mee! Fysiek is het nog steeds hartstikke kut, maar ik kan er niet zoveel last van hebben, behalve dat sommige dingen niet vanzelf gaan en mijn energie er door word opgeslurpt. Maar echt, verder voel ik me ZO waanzinnig goed. We hebben hier elke dag van die fijne gesprekken, het loopt zo fijn.

Vanochtend de vaste ronde voeren en schoonmaken. Laatste uurtje met Vicky begonnen aan het schoonmaken van een deel van de tracks van het paddock paradise. Was helaas veel meer werk dan we dachten, dus bij lange na niet afgekregen. Gelunched. Het deel van de track dat we schoon moeten maken is een deel wat nu is afgesloten omdat het vol ligt met hopen afval die we moeten verwijderen. We moesten wachten op de vorst, om er met de mule overheen te kunnen om de hopen op te rapen. Nu de track eindelijk hard genoeg is hem schoon te maken, wilde Thomas het graag zsm afhebben, zodat de track weer open kan voor de paarden. Dus afgesproken na de lunch verder te gaan, dan maar een dag minder of geen paardentijd. Na de lunch was ik Thomas alleen kwijt, haha.

Is hier een paard met gaten in zijn hoeven die behandeld word om de dag, dus ik heb met Gabi meegekeken en uitleg gekregen. Was zeer interessant. Eerder die dag met Gabi & Thomas al een gesprek gehad over hoeven, dat ik graag wilde leren het zelf te doen. Er liggen hier 10 dvd’s van Pete Ramey, de opdracht was dat ik die ging kijken, en dat zij me dan zouden leren hoe de hoeven zelf te doen. Ik vind dat al heel lang een reuze interessant iets, maar nooit de tijd gevonden/genomen daar echt mee aan de gang te gaan.

Na meegekeken te hebben bij het behandelen van dit paard, geholpen met het wassen van een andere youngster. De twee paarden terug gebracht, en daar vond ik Thomas en Vicky. Meegeholpen met het schoonmaken van de track, we zijn een heel eind gekomen.

Daarna naar de pony’s gegaan. Ze hebben de beschikking over een weiland nu, maar dat loopt ook een track omheen, oftewel; ik heb ook een paddock paradise en dat had ik helemaal niet door. Dus het weiland afgesloten, de track geopend, alle draden naar beneden versteld en eens rondgekeken. Echt vet gaaf, een track om het middelste weiland heen, met een plek om een hooinet op te hangen, een megagrote vijver achterin de hoek waar ze zomers in zouden kunnen pootjebaden/zwemmen, beschikking over nog drie stukken weiland die ik open en dicht kan doen, echt helemaal cool! Uiteraard alleen de track opengemaakt en verder niets, ze moeten niet dichtgroeien 😉

Pony’s waren helemaal door het dolle, gingen in volle draf op verkenningstocht.

Toen was het alweer 17u. De meiden waren nog bezig met hun paarden, dus de evening feeding tour alvast gedaan en toen de eerste Pete Ramey dvd gekeken. Zeer interessant, ga proberen elke avond een dvd te kijken, dan heb ik binnen 2 weken alle dvd’s gezien en kan ik mee gaan kijken met het bekappen van alle paarden hier en met mijn eigen pony’s aan de gang. Jippie!

Verder heb ik met dank aan Thomas nog meer leuke plannen op stapel, maar daarover later meer 😉

Nu hoog tijd te gaan slapen!  Overigens heb ik nu voor de eerst keer ervaren wat voor effect de maan heeft op duisternis; de laatste week had ik geen licht nodig om op dit onverlichte landgoed van A naar B te komen. Ik pakte net mijn fiets om naar huis te fietsen en ik zag werkelijk NIETS. Bizar! Van volle maan naar (nog) geen maan, wat een verschil!

Lang leve nieuwe vormen van awareness 😀

Slaap lekker allemaal et á demain!

Liefs!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijke ontwikkeling. Bookmark de permalink .

Een reactie op Mijn eerste project; hoeven!

  1. Dyonne zegt:

    Weet je zeker dat je straks nog wel terug wilt??
    Klinkt echt fantastisch. Ik geniet altijd mee als ik ’s avonds lees en meeleef.
    En wat super zeg een Track erbij. Zou je er eens foto’s van willen maken?

Plaats een reactie